Ana Sayfa›Dünya›Zayıflama ilacı tırnağı vuruyor

Zayıflama ilacı tırnağı vuruyor

Dört ülkede yaklaşık 2 bin kişi üzerinde yapılan araştırma, zayıflama ilacı kullananlarda tırnak meselelerinin daha yaygın olduğunu ortaya koydu.

Haber Merkezi
Dünya
Zayıflama ilacı tırnağı vuruyor
Reklam Alanı

 

OBEZİTE ve tip 2 diyabet tedavisinde kullanılan GLP-1 grubu zayıflama ilaçlarına ait yeni bir araştırma, ilaçları kullanan bireylerde tırnakların yerinden ayrılması ve saç dökülmesi üzere meselelerin daha sık görüldüğünü ortaya çıkardı. Fransa, ABD, Brezilya ve Meksika’da 2 bin kişinin iştirakiyle gerçekleştirilen araştırmada, zayıflama ilacı kullananların yüzde 39’unda tırnakların tırnak yatağından ayrıldığı belirlendi. İlaç kullanmayanlarda ise bu oran yüzde 9’da kaldı. Tırnaklarda renk değişikliği yaşayanların oranı da ilaç kullananlarda yüzde 46’a ulaşırken, öteki kümede yüzde 17 olarak kaydedildi.

SAÇLAR DA DÖKÜLÜYOR

Aynı şahıslar üzerinde yürütülen bir öteki araştırmada ise zayıflama ilacı kullananların yarısında olağan dışı saç dökülmesi, yüzde 42’sinde de saçlarda seyrelme görüldü. Araştırmada, saç dökülmesine çoklukla kaşıntı, kızarıklık yahut pullanma üzere belirtilerin de eşlik ettiği belirtildi.

 

 

 

YORUMLARYorum Yok

DÜŞÜNCELERİNİZİ PAYLAŞIN

E-posta adresiniz yayınlanmayacaktır. Gerekli alanlar işaretlenmiştir.